Käyttöehdot

1. Yleistä

Auttamisesta Arkea -lahjoituspalvelu (jäljempänä Palveluntuottaja) on Influenssi Oy:n (3117852-2) järjestelmä (jäljempänä Lahjoituspalvelu). Palveluntuottaja tarjoaa ja ylläpitää Lahjoituspalvelua, jossa yksityishenkilöt tai yritykset voivat tehdä lahjoituksia palvelussa mukana oleville hyväntekeväisyysjärjestöille eli järjestökumppaneille.

Tietosuojaseloste löytyy täältä.

Näitä ehtoja sovelletaan Lahjoituspalvelun käyttöön, lahjoittamiseen ja palvelumaksujen maksamiseen.

2. Eettisyys, vastuullisuus ja rahankeräys

Palveluntuottaja ylläpitää ja kehittää Lahjoituspalvelua, jossa yksityishenkilöiden ja elinkeinoelämän toimintatapoja ohjataan vastuulliseen sekä kestävään suuntaan siten, että helpotetaan apua tarvitsevien elämää kaikkialla Suomessa.

Palveluntuottaja toimii Järjestökumppanien rahankeräyksen käytännön toimeenpanija ja siitä on mainittu mm. Palveluntuottajan yhtiöjärjestyksessä. Jokaisella Lahjoituspalvelussa mukana olevalla Järjestökumppanilla on Poliisihallituksen myöntämä rahankeräyslupa.

Palveluntuottaja erottelee lahjoituksen ja mahdollisten käsittelykulujen eli kaupankäynnin toisistaan siten, että ne eivät ole vaarassa sekoittua keskenään.

Yritysyhteistyön raamiksi Palveluntuottaja ja järjestökumppanit ovat yhdessä laatineet eettisen ja vastuullisen toiminnan ohjeistuksen, jota kunkin yritysasiakkaan tulisi noudattaa. Tiivistettynä ohje pitää sisällään hyvien liiketapojen, Suomen lakien ja kansainvälisten standardien noudattamisen.

3. Palvelun kuvaus

3.1 Yksityishenkilön lahjoitus valitsemalleen kohteelle

Lahjoituspalvelun avulla yksityishenkilöt voivat löytää itselleen merkityksellisiä hyväntekeväisyyskohteita ja tehdä lahjoituksia hyväntekeväisyyskohteisiin.

Yksityishenkilöasiakkaan minimilahjoitus on viisi (5) euroa. Lahjoituksen käsittelykulun määrä näkyy verkkosivuilla, maksuvälilehdellä ja sähköpostiin toimitettavassa kuitissa.

Yksityishenkilön lahjoittaessa valitsemalleen kohteelle Palveluntuottaja pidättää käsittelykulun, joka on lahjoitussummasta riippumatta yhden (1) euron (sis.alv).

Verkkomaksuvälittäjä Svea Payments pidättää transaktiokulut (toimitusehtoja laadittaessa Svean kulut maksutavasta riippuen ovat 0,4 eur tai 0,4 eur + 1,55 %). Loput lahjoitetuista varoista ohjautuvat 100 %:sti valitulle hyväntekeväisyyskohteelle. Suosittelemme aina maksamaan lahjoituksen verkkopankissa, jolloin Svean maksuvälityskulut ovat mahdollisimman pienet.

3.2. Yksityishenkilön Ystävä -lahjoituskortti

Ystävä -lahjoituskortti on verkkokaupasta lahjaksi hankittava Lahjoituskortti, johon ladataan haluttu lahjoitussumma.

Lahjoituskortin avulla ystävä siirtää siihen merkityn lahjoituksen valitsemalleen hyväntekeväisyyskohteelle.

Ystävä -lahjoituskortin tuotantoon, toimittamiseen ja maksun välittämiseen liittyvät kulut maksaa Lahjoituskortin ostaja.

Lahjoitus ohjautuu lyhentämättömänä eli 100 %:sti hyväntekeväisyyskohteelle, sillä Lahjoituskortin ostaja maksaa etukäteen mahdolliset tuotanto- ja toimituskulut.

3.3. Yrityksen Lahjoituskortti

Yrityksen Lahjoituskortti on asiakkaille, työntekijöille tai muille sidosryhmille annettava menekinedistämislahja.

Lahjoituskortin avulla sen vastaanottaja siirtää siihen merkityn lahjoituksen henkilökohtaisesti valitsemalleen hyväntekeväisyyskohteelle.

Lahjoituskortti voi sisältää myös muita palveluja kuten kuten hyväntekeväisyyskohteiden raportoinnin ja mielikuvamittauksen

Lahjoituskortin tuotantoon, toimittamiseen ja maksun välittämiseen liittyvät kulut maksaa Lahjoituskortin ostaja eli yritysasiakas.

Lahjoitus ohjautuu lyhentämättömänä eli 100 %:sti hyväntekeväisyyskohteelle, sillä yritysasiakas on maksaa etukäteen tuotanto- ja toimituskulut.

Palveluntuottaja myöntää yritysasiakkaalle oikeuden käyttää Hyväntekijä -merkkiä, jota yritysasiakas voi hyödyntää osana viestintäänsä. Merkin käyttöön liittyvää ohjeistusta ja eettisen ja vastuullisen toiminnan ohjetta on noudatettava. Palveluntuottaja pidättää oikeuden kieltää merkin käyttö niin halutessaan.

Palveluntuottaja myöntää yritysasiakkaalle oikeuden käyttää HYVÄNTEKIJÄ -merkkiä, jota yritysasiakas voi hyödyntää osana viestintäänsä. Merkin käyttöön liittyvää ohjeistusta ja eettisen ja vastuullisen toiminnan ohjetta on noudatettava. Palveluntuottaja pidättää oikeuden kieltää merkin käyttö niin halutessaan.

Palveluntuottajalla on oikeus päättää palvelun hinnoittelu ja päivittää sitä tarpeen vaatiessa.

4. Lahjoituskorttien voimassaolo

Lahjoituskortti on voimassa 12 kuukautta ostohetkestä ellei erikseen muuta ole sovittu ja siitä ole merkintää Lahjoituskortissa.

Eräpäivän ylittänyt yksityishenkilön Ystävä -Lahjoituskortti tai yrityksen Standardi -Lahjoituskortti ei mene hukkaan vaan se ohjautuu Palveluntuottajan valitsemaan rahankeräyskohteeseen.

Eräpäivän ylittänyt yritysasiakkaan Lahjoituskortti ei mene hukkaan vaan se ohjautuu yritysasiakkaan etukäteen valitsemaan tai Palveluntuottajan valitsemaan rahankeräyskohteeseen. Mikäli rahankeräyskohdetta ei ole ilmoitettu, ohjataan Lahjoituskortti Palveluntuottajan valitsemaan rahankeräyskohteeseen.

5. Toimitukset

Lahjoituskorttien toimitukset tapahtuvat aina vasta kun tuotteet on maksettu, sillä lahjoituksia ei voi tehdä velaksi tai jälkikäteen maksettuina.

Toimitustapa riippuu tilauksen yhteydessä tehdystä valinnasta. Painetut Lahjoituskortit valmistetaan yksilöllisenä, jonka takia painotöihin on varattava tyypillisesti neljän arkipäivän käsittelyaika. Käsittelyajan jälkeen Lahjoituskortit postitetaan tilaajan ilmoittamaan postisoitteeseen.

Yksityishenkilöiden Lahjoituskortit toimitetaan kirjepostina ilman seurantakoodia Posti Oyj:n toimitusaikojen puitteissa. Lahjoituskortit yrityksille toimitetaan Postipakettina tai muulla toimitustavalla, jota voidaan seurata seurantatunnuksella.

Sähköpostitse toimitettavat Lahjoituskortit toimitetaan tilaajaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen yleensä muutamassa tunnissa.

Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita emmekä vastaa vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta toimituksen viivästymisestä.

6. Maksutapakuvaus

Verkkomaksujen yhteydessä lisää verkkomaksujen välittäjä Svea Payments maksutavasta riippuen transaktiokulut hinnaston mukaisesti. Toimitusehtoja laadittaessa Svea Paymentsin veloitus on 0,4 eur tai 0,4 eur + 1,55%. Transaktiokulut lisätään loppusummaan. Laskulla maksettaessa maksuvälityskuluja ei lisätä.

Esimerkki verkkomaksusta: Lahjoituksen ja käsittelykulujen verollinen loppusumma on 300 euroa. Maksettaessa verkkopankissa on loppuveloitus 300,4 eur. Maksettaessa Mobilepaylla on loppuveloitus 305,6 eur.

6.1. Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

6.2. Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.

6.3. Maksaminen Pivo-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

6.4. Maksaminen Siirto-sovelluksilla

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

6.5. Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy

Y-tunnus: 2121703-0

Mechelininkatu 1 A 00180 Helsinki

Puhelin: +358 (0)9 4241 7040

arkisin klo 9.00 – 17.00

Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi

https://www.sveapayments.fi/

6.6. Muut maksutavat

Yritys voi maksaa tilauksensa myös laskulla. Paperi- tai verkkolaskuihin lisätään viiden (5) euron laskutuslisä. Laskulla maksettaessa maksuaika on 14 päivää ellei erikseen muuta sovita.

Laskulla maksettaessa lahjoituksen osuus ja palvelumaksujen osuudet maksetaan erillisille pankkitileille eri laskuilla, jotta varmistumme siitä, että lahjoitukset pysyvät kaupankäynnistä erillään.

Laskulla maksettaessa huomioi, että Lahjoituskorttien toimittaminen tapahtuu vasta, kun maksu näkyy tilillä. Katso kohta viisi (5) “Toimitukset”.

7. Painoaineistojen toimitukset

Tilaaja vastaa siitä, että sillä on toimittamiinsa logoihin ja painoaineistoihin käyttöoikeus. Palveluntuottaja pyrkii varmistamaan, että painoaineisto täyttää painotyön laatuvaatimukset, mutta ei vastaa siitä mikäli toimitettu ei vastaa laatuvaatimuksia tai ei ole painokelvollinen.

8. Peruuttaminen, palauttaminen, ongelmat ja reklamaatiot

Lahjoituskortit ovat yksilöllisiä ja ne painetaan yksilöllisillä tervehdyksillä, logoilla tai muilla yksilöinneillä eikä peruutusoikeutta ole.

Mikäli Lahjoituskortin tiedot on virheellisiä tai Lahjoituskortti on vahingoittunut ota yhteyttä heti, kun huomaat virheellisen toimituksen sähköpostitse asiakaspalvelu@auttamisestaarkea.fi, josta saat lisäohjeet Lahjoituskortin palauttamiseen tai tuhoamiseen. Halutessasi toimitamme uuden Lahjoituskortin tai teemme hyvityksen ilmoittamallesi pankkitilille viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa.

Tilaaja on velvollinen tarkistamaan lähetyksen sisällön sen vastaanotettuaan ja reklamaatio virheellisestä toimituksesta on esitettävä kohtuullisessa ajassa siitä kun olet havainnut virheen tai sinun olisi se pitänyt havaita.

9. Lahjoituspalvelun kehitys ja vastuunrajoitus

Palveluntuottaja kehittää Lahjoituspalvelua ja se saattaa johtaa toimintamallien muutokseen. Palveluntuottajalla on oikeus korjata, muokata ja kehittää Lahjoituspalvelua. Palveluntuottajalla ei ole oikeutta muuttaa sovittua rahankeräyksen lahjoitusosuutta.

Palveluntuottaja pyrkii siihen, että Lahjoituspalvelu olisi käytössä jatkuvasti ja häiriöttä. Palveluntuottaja ei kuitenkaan vastaa Lahjoituspalvelun keskeytyksettömästä, oikea-aikaisesta eikä virheettömästä toiminnasta, ml. teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä tai niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon tms. muuttumisesta tai katoamisesta. Palveluntarjoaja pyrkii tiedottamaan mahdollisista käyttökatkoista niistä tiedon saatuaan kotisivuillaan osoitteessa www.auttamisestaarkea.fi ja/tai muissa viestintäkanavissa.

Palveluntuottaja ei vastaa yritys-tai yksityishenkilöasiakkaan mahdollisesti koituvista tulojen, työn tai voittojen menetyksistä tai vahingoista eikä mistään epäsuorista vahingoista.

Palveluntuottaja ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Influenssin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.

10. immateriaalioikeudet / referenssit

Palveluntuottajalla on oikeus käyttää yritysasiakkaan nimeä ja logoa referenssinä markkinoidessaan Lahjoituspalvelua kolmansille osapuolille.

Immateriaalioikeuksien käytön on tapahduttava aina hyvän tavan mukaisesti. Yritysasiakas vastaa ja vakuuttaa, että sillä on oikeus antaa em. oikeus Palveluntuottajalle. Yritysasiakkaalla on oikeus kieltää nimen ja logon sekä referenssinä käyttämisen ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle.

Tilaaja vastaa siitä, että sillä on käyttöoikeudet toimitettuihin aineistoihin kts. kohta 7.

11. Ehtojen muutos ja riidanratkaisu

Palveluntuottajalla on oikeus muuttaa yleisiä tai palvelukohtaisia sopimusehtoja.. Nämä ehdot ovat voimassa 9.4.2024 alkaen ja ne korvaavat kaikki edelliset, ellei toisin ole sovittu.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia(https://ec.europa.eu/odr).

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat apua erimielisyyksien ratkaisemiseen veloituksetta.

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimuksesta mahdollisesti johtuvat erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli asiassa ei päästä sovintoon, riidat ratkaistaan kumman tahansa osapuolen aloitteesta lopullisesti Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.