30. syyskuuta 2025

BestDrive ja Continental lahjoittavat 20 000 € suomalaisille järjestöille

BestDrive-kauppiaat ja Continental lahjoittavat 20 000 euroa suomalaisille järjestöille ja antavat asiakkaiden päättää, mihin apu ohjataan. Tämä on konkreettinen esimerkki siitä, miten yritysvastuu voi muuttua teoiksi, jotka hyödyttävät koko yhteiskuntaa.


Miksi tämä kampanja on merkittävä?

Pitkään jatkunut kireä taloustilanne on lisännyt avuntarvetta. Yhä useampi suomalainen turvautuu ruoka-apuun tai järjestöjen tukeen. Samalla avustusjärjestöjen resurssit ovat entistä tiukemmilla, sillä rahoitukseen kohdistuu merkittäviä leikkauksia.


Näissä oloissa on merkittävää, että valtakunnallinen yritysketju on 26 liikkeen voimin lähtenyt tukemaan järjestöjä – ja sitä kautta ihmisiä, jotka apua tarvitsevat.


Miten Pidetään Järjestöjen Pyörät Pyörimässä -kampanja toimii?

BestDrive-rengas- ja autohuoltoketjun ”Pidetään järjestöjen pyörät pyörimässä” -kampanjassa jokainen Continental-renkaiden ostaja saa lahjoituskortin, johon on ladattu 10 euroa.


Uutta on se, että asiakas saa itse päättää, mihin kotimaiseen kohteeseen apu ohjataan. Lahjoitukset ohjautuvat sataprosenttisesti valittuihin kohteisiin.


Mitä lahjoituksilla tuetaan?

Asiakas voi valita itselleen merkityksellisen kohteen satojen vaihtoehtojen joukosta. Yhdelle se voi olla Itämeren suojelu, toiselle koulukiusaamisen ehkäiseminen ja kolmannelle rintasyöpätutkimus.


Usein lahjoitukset kohdistuvat myös lasten ja nuorten mielenterveyteen, paikallisiin yhdistyksiin, ruoka-aputoimijoille sekä muihin suomalaisten arkea koskettaviin kohteisiin.


Esimerkki vaikutuksesta

Kuvitellaan, että lahjoitus kohdistuu ruoka-apuun. Yhden asiakkaan 10 euron lahjoitus voi mahdollistaa jopa viisi hävikkiruokakassia, joiden arvo kaupassa voi olla 120–150 euroa. Jos koko 20 000 euron lahjoitus käytettäisiin tähän, se voisi tarkoittaa jopa 10 000 ruokakassia ja arviolta 150 000 euron edestä ruokaa apua tarvitseville.


Vaikutus on siis sekä henkilökohtainen että vahvasti yhteiskunnallinen.


Vastuullisuutta, joka näkyy tekoina

Tämä kampanja on enemmän kuin pelkkä markkinointiteko. Se on esimerkki siitä, miten yritykset ja asiakkaat voivat yhdessä olla turvaamassa suomalaisten hyvinvointia kestävästi ja oikeudenmukaisesti.


Continental ja BestDrive-kauppiaat näyttävät, että vastuullisuus ei jää raportteihin vaan se voi näkyä konkreettisina tekoina, jotka muuttavat arkea.


Kohti laajempaa auttamisen kulttuuria

Auttamisesta Arkea on mukana varmistamassa, että lahjoitukset ohjautuvat läpinäkyvästi ja oikeudenmukaisesti kotimaisille järjestöille.


Me toivomme, että tämä kampanja rohkaisee muitakin yrityksiä miettimään, minkälaisen jäljen ne jättävät yhteiskuntaan. Pienilläkin teoilla voi olla valtava vaikutus, kun ne tehdään yhdessä.